Umění s názvem copywriting

 

Stalo se Vám někdy, že jste hledali informace v článcích a zaujal Vás až ten šestý v pořadí, i když v něm byly stejné informace, které byly obsažené ve všech předchozích?

Z jakého důvodu Vás zaujal právě tento článek? Byly to obrázky, vizuál celého článku nebo Vás upoutal opravdu dobře napsaný a zpracovaný text?

Všechny tyto věci mají určitou roli v celkovém dojmu z článku, ale dobře napsanému textu se nevyrovnají ani ty nejkrásnější fotky, obrázky a vizuální zpracování.

Jestli už teď víte, že to pro Vás bude špatnělská vesnice, nechte to na nás.

 

Co je to copywriting ve zkratce

Jde o umění psát texty tak, aby zaujaly potenciální návštěvníky Vašich webových stránek a motivovaly je k nějaké akci – například k nákupu, kliknutí na odkaz, sjednání schůzky nebo vyplnění kontaktního formuláře. Copywriting je jedním z hlavních marketingových nástrojů a pomáhá především prodávat, ať již službu, nebo zboží. Správně napsaný text Vás zviditelní na internetu a odliší Vás od konkurence. Pokud v nepřeberném množství informací, které se uživateli internetu nabízí, dokáže Váš článek zaujmout pozornost čtenáře, zvýšíte tak návštěvnost svých webových stránek.  Díky tomu se bude Váš web více nabízet všem dalším potenciálním klientům či zákazníkům. A vyšší návštěvnost zase znamená větší šanci na budování povědomí o prodejní značce, zvýšení prodeje nebo zvýšení množství poskytnutých služeb.

O tom, jak copywriting pomáhá zvýšit návštěvnost na webových stránkách a o výhodách psaní blogu si můžete přečíst ZDE.

Copywriting je tedy zjednodušeně obor, který se zabývá psaním propagačních textů tak, aby byly co nejčtivější a uměly prodat.

 

Důležité vlastnosti, které by správně napsaný text měl mít:

•    stylistická, pravopisná a gramatická správnost
•    unikátnost
•    důvěryhodnost
•    přesvědčivost
•    čtivost


Možná si nevíte rady? My ano, a jsme tu od toho, abychom Vás nasměrovali správnou cestou.

pocitac.jpg

Text by také měl obsahovat nejen všechny faktické důležité informace, ale především musí vyzdvihnout pozitiva produktu, služby nebo tématu. V konkurenčním boji na internetu často nerozhoduje jen cena. Ta je mnohdy srovnatelná. Důležitý je především pocit, který v zákazníkovi informace o produktu vzbudí a přesvědčí ho, že toto zboží nebo službu chce právě od Vás, a ne od konkurence.

 

6 tipů, jak napsat dobrou copy?

•    Pište o benefitech produktů nebo služeb.
•    Inspirujte se něčím, co už funguje.
•    Důvěryhodnost je důležitá. Reference jsou skvělým prostředkem.
•    Cílit na cílovou skupinu e-shopu/stránek.
•    Jiné neznamená lepší, ale dokáže zaujmout.
•    Hlavně nezapomeňte zákazníka na konci vyzvat k akci!

 

Jaké otázky by si měl každý, kdo píše článek, reklamní text nebo sdělení položit:

•    Jaký má zákazník problém a zda může daný produkt vyřešit klientův problém?
•    Jak mohou produkty nebo služby pomoci zákazníkovi?
•    Kdo je cílová skupina? Jaké problémy řeší? Jaký jazyk používá?
•    Jakou taktiku používá konkurence? Jaké jsou její slabé stránky? Čím se můžu odlišit?
•    Jak nabídnout produkt/službu způsobem, aby na něj reagovalo co nejvíc lidí?
•    Jaká klíčová slova zvolit, aby byl článek/text snadno vyhledatelný?
•    Jak napsat text bez zbytečné omáčky?
•    Jak podat důležité informace, tak, aby byly zajímavé, pochopitelné a snadno zapamatovatelné?

Copywriting jsou hrátky se slovními hříčkami a to správné uchopení slovíček dodá šťávu Vašemu podnikání. 

 

Autor: Sabrina Šimonová, BZ Company International s.r.o.