Jak vybrat vhodnou platební bránu pro váš e-shop?

 

Úspěch v podnikání se dnes neskrývá pouze v kvalitním zboží nebo dobře odvedené práci. Je zde mnoho dalších aspektů, které dopomáhají rychlejšímu a jednoduššímu prodeji.

 

Na co se při výběru zaměřit

Současnost nabízí širokou škálu platebních bran.

Může být rozhodující:

  • cena
  • podpora různých platebních metod
  • připsání plateb na váš účet
  • zabezpečení
  • zákaznická podpora, manuály
  • jiné výhody
cropped-view-woman-doing-online-banking (1314 x 876).jpg

 

Mnoho e-shopů při výběru platební brány se soustředí především na cenu.

Cena nebývá jednotná, odvíjí se mnohdy od měsíčního obratu e-shopu. Čím vyšší obrat, tím nižší jsou poplatky. Také se odvíjí od průměrné výše transakce nebo typu vašeho podnikání.

Cena, kterou zaplatíte za platební bránu se dělí na několik částí:

- zřizovací poplatek
- poplatek za vedení
- poplatek za jednotlivé transakce

 

Zabezpečení

Bezpečnost plateb je pro každého zákazníka důležitá. Také ale zabezpečení přenášených dat. Nejčastěji se pro zajištění bezpečnosti platebních bran používá šifrování nebo systém 3D Secure.

Přijímání cizích měn

Pokud se svým podnikáním, zbožím nebo službami plánujete vystupovat i na zahraničních trzích, tak je určitě dobré promyslet dopředu, zda vybraná platební brána přijímá i cizí měny, případně zda je přeložena do daného cizího jazyka.

 

Podpora platebních metod

Každá platební brána podporuje jiné platební metody, tzn. že je nutné si při výběru té pravé platební brány předem ujasnit, které metody jsou uživatelsky nejvyužívanější a nejpřívětivější. Ideální základní metody jsou platby kartou a expresní bankovní převody pro přední české banky. V dnešní době některé platební brány podporují platby Bitcoinem, prostřednictvím PayPal, GooglePay, ApplePay…

Podpora

Pro zajištění funkčnosti v případě výpadku, problémů, výskytu chyby, zodpovězení otázek či pomoci s uživatelským účtem je důležité při výběru platební brány brát zřetel na provozní dobu zákaznické podpory.

 

Něco navíc

Některé platební brány poskytují více funkcí, které zákazníkovi usnadní a zpříjemní platební proces. Jedná se například o opakované platby, možnost zapamatování karty na bráně nebo platby přes odkaz tzv. push platby.  Platby přes odkaz umožňují zaslat zákazníkovi odkaz k platbě i v případě, že nepoužíváte e-shop. Na objednávce se se zákazníkem domluvíte jiným způsobem (telefonicky, e-mailem).

 

Co vše udělat před zprovozněním platební brány?

 

Webové stránky nebo e-shop s obchodními podmínkami

Na webu či e-shopu musí být uvedeny obchodní podmínky, reklamační řád, kontakty na firmu a další náležitosti. Z vašich stránek se musí dát vyčíst, co nabízíte a za co budete platby přijímat. Díky těmto informacím vám mohou poskytovatelé platebních bran připravit cenovou nabídku a uzavřít s vámi smlouvu.


Povinnosti poskytovatelů platebních bran

Poskytovatelům platebních bran z právních norem plyne řada povinností, jedná se například o povinnost provádět identifikaci zákazníků před začátkem smluvního vztahu nebo o provádění pravidelných kontrol. Seznamte se pečlivě s platnou legislativou.

 

Správně provedená integrace

Integrací se rozumí napojení platební brány na váš e-shop. Obvykle se s integrací e-shopy obracejí na svého programátora, nebo používají pronájem e-shopového řešení, které integraci vyřeší za ně. Některé e-shopy však narážejí na to, že brána nefunguje správně, protože špatně naprogramují funkce nebo je nenaprogramují vůbec. Vždy proto funkčnost platební brány dostatečně otestujte.

Mezi nejznámější a nejoblíbenější poskytovatele patří například PayPal, PayU, GoPay, Comgate,...

Srovnání těchto poskytovatelů naleznete ZDE.

Dejte si na výběru platební brány záležet.

Správná platební brána se Vám odvděčí tím, že přivede na váš e-shop více zákazníků, podpoří Váš prodej.

 

Autor: Sabrina Šimonová, BZ Company International s.r.o.