Světem Instagramu, aneb zajímavá fakta

 

Řadí se mezi nejoblíbenější a nejúspěšnější sociální sítě současnosti.
Kdo se s Instagramem ještě nesetkal, kouzlo spočívá ve sdílení fotografií, krátkých (InstaStories) a nově i dlouhých videí. Pod názvem „Reels“ a „IGTV“.

Tato sociální síť se zrodila před 11 lety, od roku 2012 spadá pod společnost Facebooku. Již za první den se povedlo Instagramu dosáhnout 25 000 uživatelů. Zakladateli jsou Kevin Systrom a Mike Krieger.
Kevin Systrom po skončení studií pracoval ve společnosti Google jako product marketing manager. Po nocích se učil programovat a po 2 letech Google opustil. Zamířil do startupu „nextstop“ založenými bývalými zaměstnanci Google. (Nexstop od r. 2010 patří také Facebooku.)
Během této práce Systrom dostal nápad na novou aplikaci zvanou „Burbn“. Jednalo se o první prototyp nynějšího Instagramu. Projekt byl úspěšně představen investorům a Systrom opouští Nextstop. V této chvíli se začal věnovat čistě svému projektu.
Netrvalo dlouho a Systrom potkal Mika Kriegera. Spolu vytvořili první reálnou verzi Instagramu. Obsahovala hned několik funkcí. Od check-inů, plánování, nahrávání fotek a mnoho dalšího. Bohužel aplikace byla komplikovaná a úspěchů se jí nedostávalo.
Rozhodli se soustředit pouze na fotografie a aplikace získala název „Instagram“.

K čemu slouží Instagram?

Pro uživatelé hledající zábavu nebo inspiraci. Je to spíše vizuální aplikace – najdete zde řadu účtů, které se věnují cestování, jídlu, umění, designu, mateřství, módě, slavné osobnosti a mnoho dalšího.
Trend se rychle mění a pomalu se fotky odsouvají na vedlejší kolej. Začínají být zajímavější popisky fotek.
V poslední době sociální síť slouží i jako hezký přivýdělek. Placené spolupráce dostávají již profily i s menší skupinou sledujících. Je to také široké portfolio možností, které můžete vyhledávat a sledovat.

Marketing na Instagramu

Algoritmy Instagramu se neustále mění a bez placené reklamy prakticky nemáte šanci. Studie dokazují, že až 50 % marketingových specialistů využívá polovinu svého rozpočtu právě do reklamy na sociálních sítí. Z toho 29% činí reklama na Instagramu.

A jaké jsou důvody, proč nad reklamou uvažovat?
- Až 200 mil. uživatelů navštíví denně alespoň 1 obchodní profil.
- Okolo 80% lidí zde zjišťuje informace o dané službě nebo produktu.
- 58% lidí se o danou značku začalo zajímat po zhlédnutí InstaStories, okolo 50% lidí navštíví firemní webové stránky s cílem nakoupit.

Základem úspěšného instagramového účtu je bezpochyby kvalitní fotografie a sjednocený profil. Nesmí chybět ani zajímavý text.
Pro úpravu fotografií je možné využít řadu programů i pro úplné začátečníky.

Instagram v datech a faktech

  1. Instagram je 6. nejnavštěvovanější web, i přestože je primárně mobilní aplikací a nelze přes něj nahrávat fotografie, 9. nejhledanější frází na Googlu a 5. nejstahovanější aplikací.
  2. 75% uživatelů je mladších 35 let.
  3. Po uveřejnění informace, že na Instagram je možné nahrávat i videa, během 24 hodin uživatelé nahráli 5 milionů videí.
  4. Aplikace má více než 20 různých filtrů na úpravu, uživatelé přesto nahrávají fotografie bez nich.
  5. Mezi nejefektivnější dny, kdy firmy zveřejňují příspěvky, patří neděle. Ideální čas zveřejnění videa je okolo 9 hodiny večer.
  6. Mezi nejsdílenější značky patří např.: MTV, Starbucks, NBA, a do top celebrit se řadí např.: Selena Gomez, Kim Kardashian nebo Beyonce.

Autor: Sabrina Šimonová, BZ Company International s.r.o.